زمان مناسب شام خوردن و نکاتی برای کاهش وزن

به گزارش وبلاگ 2012، مجله پزشکی دکتر سلام/اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید نه فقط آنچه می خورید بلکه زمان خوردن آن نیز به همان اندازه اهمیت پیدا می نماید. در حالی که صبحانه، ناهار و شام همه بخش مهمی از برنامه شما برای کاهش وزن هستند، اما در این مطلب می خواهیم درباره شام صحبت کنیم. بر اساس نتایج مطالعات صورت گرفته آنچه را که نمی توانید بسوزانید به احتمال زیاد به عنوان چربی در بدن ذخیره می گردد و همه ما می دانیم درست بعد از شام سطح فعالیت ما بسیار پایین است و به فاصله کوتاهی از آن می خوابیم.

زمان مناسب شام خوردن و نکاتی برای کاهش وزن

به گزارش تایمزسوفاندیا، خوردن بیش از حد نزدیک به ساعت خواب باعث افزایش قند خون و انسولین می گردد که خوابیدن را سخت می نماید، بنابراین گفته شده است صبحانه را مانند یک پادشاه بخورید، ناهار را مانند یک شاهزاده و شام را فقیرانه بخورید. آخرین وعده غذایی در طول روز شام است که باید کم حجم ترین وعده غذایی باشد و حداقل 3 ساعت قبل از خواب میل گردد زیرا غذا خوردن در اواخر شب با افزایش وزن همراه است.

در اینجا 2 نکته درباره وعده شام برای کاهش وزن وجود دارد:

شام باید سبک ترین وعده غذایی روز باشد

شام را خیلی نزدیک به زمان خواب نخورید حداقل 3 ساعت قبل از خواب شام بخورید

چرا دیر شام خوردن خوب نیست؟

- ریتم شبانه روزی را کاهش می دهد و فرد را وادار به خوردن غذاهای شیرین در طول شب می نماید

- هنگامی که دیر غذا می خورید در آخر انتخاب های ناسالمی خواهید داشت

- شیرینی در شب جهش ناگهانی در سطح قند خون ایجاد می نماید

- سطح ملاتونین، هورمونی که به فرد یاری می نماید احساس آرامش کند پایین می آید و خوابیدن را سخت می نماید

- خوابیدن بلافاصله بعد از غذا خوردن احتمال ریفلاکس اسید را افزایش می دهد

منبع: همگردی

به "زمان مناسب شام خوردن و نکاتی برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان مناسب شام خوردن و نکاتی برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید