شیب کُند استقبال ناشران از همکاری با اپلیکشن ها

به گزارش وبلاگ 2012، ندا برادران، مدیرعامل فیدیبو (اپلیکیشن فراوری، دانلود و فروش قانونی کتاب الکترونیک و صوتی) در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پلتفرم های کتاب های الکترونیکی و وابستگی فعالان این حوزه به یارانه های دولتی به عنوان یک آسیب محتمل بیان نمود: مجموعه فیدیبو پیش از تصمیم معاونت امور فرهنگی در ایام قرنطینه مبنی بر حمایت از فروشگاه های الکترونیکی کتاب، تخفیف 90 درصدی اعلام نموده بود. حمایت معاونت امور فرهنگی به معنای اعمال 20 درصد تخفیف از سوی ناشر و فروشگاه های اینترنتی است.

شیب کُند استقبال ناشران از همکاری با اپلیکشن ها

مدیرعامل فیدیبو با اشاره به کمیپین تخفیف 90 درصدی این فروشگاه از هفته دوم اسفند تا سرانجام فروردین ماه گفت: معاونت امور فرهنگی هنوز درباره تسویه با پلتفرم ها زمانی را اعلام ننموده است.

برادران درباره افزایش میزان همکاری ناشران کتاب کاغذی با توجه به استقبال قابل توجه و حمایت دولت از فروشگاه های کتاب های الکترونیکی در دوره شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: قرنطینه و تعطیلی دفاتر نشر در همکاری ناشران با فیدیبو موثر بوده، در حالی که این تمایل وجود داشته است تا فایل کتاب های جدید ارسال گردد. علاوه براین با استقبال ناشران جدید برای آغاز همکاری روبرو هستیم؛ البته با توجه به اینکه فیدیبو با جمعیت زیادی از ناشران همکاری دارد، سرعت اضافه نموده شدن ناشران جدید به مجموعه فیدیبو چندان زیاد نیست. ارسال فایل کتاب از سوی ناشران همکار بعد از تعطیلات نوروز سرعت گرفته است.

مدیر عامل فیدیبو، درباره شرایط پسا کرونا و آسیب شدید صنعت کتاب کاغذی و تاکید کارشناسان برای توجه بیشتر ناشران به توزیع الکترونیکی کتاب اعلام کرد: اصلی ترن ابزار فروشگاه های الکترونیکی کتاب پروموت کردن کتاب ناشران است و البته این رویکرد را بخشی از وظیفه خودمان می دانیم، بنابراین به ناشران استفاده از کانال های فیدیبو را پیشنهاد می کنیم که به واسطه آنلاین بودن تجارتمان در اختیار داریم.

وی درباره اینکه آیا مجموعه فیدیبو، تجربه همکاری مستقیم با پدید آور را دارد؟ گفت: هرچند یکی از جهت های گسترش تجارت در صنعت نشر برای فروشگاه های الکترونیکی کتاب، تالیف و ترجمه کتاب محسوب می گردد، اما ناشر شدن تا به امروز انتخاب فیدیبو نبوده است. تجربه مراجعه پدید آوران را داریم و این افراد به سمت ناشران راهنمایی شده اند. حوزه فراوری کتاب، تخصص خود را احتیاج دارد و تیم فیدیبو به افراد آشنا به افرادآشنا با فراوری مجهز نیست.

برادران درباره اختلال در مطالعه کتاب های خریداری شده که با تخفیف 90 درصدی عرضه شده اعلام کرد: اختلال در حساب کاربران فیدیبو که به خرید 90 درصدی اقدام نموده اند را کاملا رد می کنم. امکان ندارد بعد از خرید با هر میزان تخفیف برای کاربران حدف گردد. اگر احیانا برای کاربر این مشکل ایجاد شده است، مطمئن باشند در تماس با بخش پشتیبانی و یا انتشار پیغام در صفحه اینستاگرام در کمترین زمان مشکل دسترسی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان ایکه حتی یک کاربر درباره بروز این مشکل با فیدیبو تماس نگرفته است، اضافه نمود: مشتریان فیدیبو توجه داشته باشند اگر با دو اکانت به عنوان مثال شماره تلفن همراه و با ایمیل، عضو فروشگاه شده اند خرید هایشان به اکانت دیگر منتقل نخواهد شد؛ به عبارت دیگر با ایمیل نمی توانند خرید هایی که با تلفن همراه انجام داده اند را ببینند. در صورت تقاضای کاربر امکان انتقال همه خرید ها به یک حساب کاربری وجود دارد.

برادران ادامه داد: حتی کتاب هایی که لغو مجوز می شوند اما پیش از ابطال مجوز خریداری شده اند باید در حساب کاربری مشتری باقی بمانند.

مدیرعامل فیدیبو، درباره شرایط مراجعه به فیدیبو بعد از سرانجام تعطیلات نوروزی گفت: انتظار داشتیم، میزان کاربران آنلاین در مقایسه با تعطیلات نوروزی، کاهش پیدا کند اما این کاهش چندان چشم گیر نیست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شیب کُند استقبال ناشران از همکاری با اپلیکشن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیب کُند استقبال ناشران از همکاری با اپلیکشن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید