مسائل مقابله با کرونا باید آسیب شناسی گردد، توجه به خواست عمومی

به گزارش وبلاگ 2012، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، مقابله با کرونا را نیازمند توجه به خواست عمومی دانست.

مسائل مقابله با کرونا باید آسیب شناسی گردد، توجه به خواست عمومی

به گزارش وبلاگ 2012 به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، مسئولان روابط عمومی واحد های تابعه را ذی مدخلان پویایی دانشگاه و صاحبان فرآیند اعلام نمود و گفت: از همان ابتدا زیرساخت ها، نیروی انسانی و التفات مدیریتی در دانشگاه در شرایط مطلوبی قرار داشت و اکنون در یک بازمهندسی تازه تشکیلاتی و عملیاتی در حال حرکت هستیم.

وی، تعاملات مسئولان روابط عمومی را دوسویه و دوجانبه خواند و ادامه داد: تنوع کار در واحد های روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی به دلیل دارا بودن وجوه متکثر، عملکرد و وظایف بسیار متفاوتی نسبت به سایر نهاد ها را رقم زده است.

زالی توضیح داد: در استراتژی این دوره از ریاست دانشگاه، روابط عمومی ها صندلی ممتاز و بی بدیلی دارند، به همین دلیل سعی می گردد با نگاهی واحد و در کنار همگن سازی سیاستگذارانه، فرصت های بیشتری در اختیار این حوزه قرار داده گردد.

وی اضافه نمود: بحران کرونا بسیاری از پارادایم های حوزه ارتباطات و روابط عمومی را دستخوش تغییر نموده است و البته به رغم تلخ کامی ها، بسیاری از نقاط خلأ و آسیب های روابط عمومی را آشکار ساخت. کرونا به ما آموخت بیش از هر زمان دیگری برای تحقق حکمرانی خوب باید از دالان اعتماد عمومی عبور کنیم؛ مؤلفه ای که شالوده اقدامات مدنی است.

زالی با اشاره به بروز نوآوری و خلاقیت و کسب افتخارات برق آسا در حوزه روابط عمومی در سایه بحران کرونا، اضافه نمود: بسیاری از ظرفیت های متعارف این حوزه در پی همه گیری کرونا، رنگ باخت و اینرسی موجود، در راستا متوازن سازی و پوسته اندازی نهاده شد.

وی بروز اینفودمی را هم از دیگر چالش های همه گیری بیماری کووید 19 اعلام نمود و گفت: در پی مسائل ناشی از پاندمی و شکل گیری اضطراب عمومی، با فراوری بیش از حد اطلاعات و به اصطلاح اضافه بار اطلاعاتی (اینفودمی) رو به رو شدیم و این چالش به ما گوشزد کرد برای حضور در عرصه نبرد با بحران باید به هنگام بودن را مدنظر قرار دهیم.

زالی اظهار کرد: پیش از این تصور می شد مردم مخاطبان منفعل رسانه ها هستند، اما کرونا نشان داد باید از سلایق، احتیاج ها و تقاضا های مخاطب به رسانه رسید. بعلاوه پاندمی ثابت کرد رسانه ها با رویکرد صرف فراوری نماینده، صندلیی در پساکرونا نخواهند داشت، امروزه جامعه فراورینمایندگان محتوا توسعه یافته و رسانه ها باید به بعد از خبر و تحلیل محتوا فکر نمایند تا در راستای بقای خود حرکت نمایند. مطالبه مردم از رسانه ها پکیج تحلیلی در نهایت اصالت، مرجعیت، تناسب و صداقت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، لکنت زدایی از زبان رسانه را ارمغان دیگری از بحران کرونا اعلام نمود و اضافه نمود: دالان همه راستا های مداخله ای از شفافیت عبور می نماید و کنشگران این شفافیت، رسانه ها هستند. البته در این راستا حرمت ها باید حفظ گردد و اصول اخلاق حرفه ای و دینی حاکم باشد.

وی با اشاره به آسیب شناسی های اجرا شده در مرکز افکارسنجی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اسم کرد: نتایج نظرسنجی ها نشان داد ایجاد همگرایی میان تصمیم سازی ها در ستاد ملی مقابله با کرونا و خواست عمومی، ما را به موفقیت برای مقابله با بحران نزدیک می نماید و خلاف آن، نتیجه ای عکس دارد. همگرایی تصمیم گیری در ستاد ملی با خواست عمومی، حماسه روز طبیعت سال گذشته را رقم زد و مصداق نتیجه نامطلوب عدم همگرایی با نظر مردم، تجربه تلخ بازگشایی مدارس بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بر ضرورت توجه به خواست عمومی تاکید نمود و گفت: برای این منظور کسب تجربه میدانی و عملیاتی و به کارگیری از ابزار های روشن به وسیله روابط عمومی ها بسیار یاری نماینده خواهد بود. رابطان عمومی دیده ورزان امین سیستم هستند و باید به این حوزه به اسم کانون مرجع و ملجا نگاه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "مسائل مقابله با کرونا باید آسیب شناسی گردد، توجه به خواست عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مقابله با کرونا باید آسیب شناسی گردد، توجه به خواست عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید