کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، بر اساس گزارش گروه اواز که مبتنی بر تحلیل 100 صفحه بسیار محبوب در فیس بوک است، پست ها و مطالب به اشتراک گذاشته شده توسط این صفحات از ماه مارس تا اکتبر بیش از 10 میلیارد بار مشاهده شده اند.

کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در آمریکا

آنالیز یادشده حاکیست در این صفحات اطلاعات غلط فراوانی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 وجود داشته و 100 مطلب برتر و مهم تر این صفحات طی بازه زمانی سه ماهه 162 میلیون بار مشاهده شده اند و فیس بوک برای حذف این مطالب یا تصحیح آنها هیچ اقدامی ننموده است.

اگر چه فیس بوک مدعی است با افزودن برچسب هایی کوشش نموده فرایند نشر اخبار دروغ را متوقف کند، اما واقعیت آن است که در عمل کوشش زیادی برای متوقف کردن فرایند بازتولید و به اشتراک گذاری این خبرها انجام نشده و محتواهای دروغین و گمراه کننده هر یک میلیون ها بار دیده شده اند و مجموع این محتواها میلیاردها بار مطالعه شده اند.

این گزارش در شرایطی منتشر شده که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک قرار است به زودی در کنگره آمریکا حاضر شده و به سوالاتی در خصوص نقش این شبکه اجتماعی در نشر گسترده اخبار و اطلاعات دروغین انتخاباتی پاسخ دهد. زاکربرگ همراه با جک دورسی مدیر عامل توئیتر و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در تاریخ 25 مارس در کمیته بازرگانی و انرژی کنگره حضور می یابند.

سخنگوی فیس بوک در واکنش به انتشار گزارش یادشده روش انجام آن را غلط دانسته و محتوای آن را رد نموده است. از سوی دیگر فیس بوک فهرستی از کوشش های خود برای مسدود کردن صفحات حاوی مطالب دروغ انتخاباتی را منتشر نموده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138353

به "کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم کاری فیس بوک برای مقابله با دروغ پراکنی انتخاباتی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید