8200 میلیارد تومان برای خطوط، ناوگان و ایستگاه های راه آهن

به گزارش مجله سرگرمی، براساس لایحه بودجه سال 1398 سه طرح بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راه آهن، بهسازی ناوگان راه آهن و نیز بهسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن به ترتیب با اعتباراتی معادل 3200 میلیارد تومان، 4300 میلیارد تومان و 700 میلیارد تومان تا سرانجام سال 1400 سرانجام می یابد.

8200 میلیارد تومان برای خطوط، ناوگان و ایستگاه های راه آهن

به گزارش خبرنگاران، در لایحه بودجه سال 1398 به منظور بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راه آهن، بهسازی ناوگان راه آهن و نیز بهسازی، نوسازی ایستگاه های راه آهن، اعتبارات مجزایی در نظر گرفته شده است که اهداف کمی آن احداث گذرگاه های غیرهم سطح، مطالعه و اجرای اصلاح جهت محورهای راه آهن، تعمیرات اساسی و بازسازی لوکوموتیو، تعمیرات، بازسازی و نوسازی واگن های باری و مسافری و نیز ساماندهی ایستگاه های راه آهن است.

بهسازی، نوسازی و نگهداری خطوط راه آهن

در این طرح که اعتبار مربوط به آن به شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد از سال 1379 آغاز شده و قرار بر این است در سال 1400 انتها یابد. عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن در خصوص این طرح به گونه ای است که رقمی معادل 1597 میلیارد و 592 میلیون تومان به آن تخصیص یافته است و قرار بر این است که در سال 1398 اعتباری معادل 405 میلیارد تومان اختصاص یابد. این در حالی است که براساس ابلاغ سال 1397 قرار بر این بوده که طی امسال رقمی معادل 258 میلیارد و 750 میلیون تومان به این طرح تخصیص یابد.

لازم به ذکر است پیش بینی اعتبار مورد احتیاج این طرح طی سال های آینده رقمی معادل 634 میلیارد و 653 میلیون تومان است تا اعتبار 3200 میلیارد تومانی مورد احتیاج این طرح کامل گردد.

بهسازی ناوگان راه آهن

در این طرح نیز که اعتبار آن به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد پیش بینی شده تا در سال 1400 به اتمام برسد و این در حالی است که سال آغاز این پروژه 1360 بوده است. اعتبار تخصیص یافته به این طرح براساس عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن معادل یک هزار و 484 میلیارد و 182 میلیون تومان بوده است و قرار بر این است که در امسال رقمی معادل 232 میلیارد و 500 میلیون تومان به این طرح تخصیص یابد.

لازم به ذکر است برآورد رقم مورد احتیاج این طرح برای سال آینده مبلغی معادل 366 میلیارد و 700 میلیون تومان است و پیش بینی شده است تا در مجموع طی سال های آینده یک هزار و 952 میلیارد و 761 میلیون تومان به طرح مذکور اختصاص یابد تا رقم کل 4300 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده به این طرح تکمیل گردد.

بهسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن

در خصوص این طرح نیز باید خاطر نشان کرد که سال آغاز بهسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن 1386 بوده است و این طرح نیز همانند دو طرح قبلی که اعتبار آن در اختیار شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است در سال 1400 به اتمام خواهد رسید. عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن در خصوص این طرح رقمی معادل 314 میلیارد و 717 میلیون تومان بوده است و در انتها امسال قرار براین است که رقمی معادل 33 میلیارد و 750 میلیون تومان به این پروژه تخصیص یابد.

برآورد شده است که در سال آینده 45 میلیارد تومان در نظر گرفته گردد و پیش بینی برای سال های آینده رقمی معادل 253 میلیارد و 150 میلیون تومان است تا کل اعتبار 700 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای این طرح در انتها سال 1400 کامل گردد.

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10383

به "8200 میلیارد تومان برای خطوط، ناوگان و ایستگاه های راه آهن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8200 میلیارد تومان برای خطوط، ناوگان و ایستگاه های راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید